ریزش معدن در محدوده جاده اراک-توره | ۴ نفر در زیر آوار (۲۷ خرداد ۱۴۰۳) آیا گرمای هوا باعث تشدید میگرن می‌شود؟ ابتلای ۹۰ نفر به تب دنگی در کشور تا ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ دستگیری بادیگارد سلبریتی‌ها پس از قتل و گروگانگیری در تهران بارش‌های اخیر کدام حوضه‌های آبریز کشور را بهره‌مند کرد پرداخت ۱۳۰ هزار فقره تسهیلات صندوق امداد ولایت به مددجویان کمیته امداد خراسان‌رضوی مدرسه مسجدمحور؛ جوانه‌ای است بر درخت تنومند انقلاب اسلامی رونمایی از نمونه‌های ۹ گونه از خزندگان ایران اعلام محدودیت‌های ترافیکی مراسم دعای عرفه در مشهد (۲۷ خرداد ۱۴۰۳) اسناد دفترچه‌ای قدیمی دیگر اعتبار ندارند پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (یکشنبه، ۲۷ خرداد ١۴٠٣) | بارش باران در مناطق غربی و شرقی استان فوت ۵ زائر ایرانی در ایام حج ۱۴۰۳ سال گذشته، همیاران صلح به ۴۰ هزار پرونده در مشهد رسیدگی کردند معاون زنان ریاست‌جمهوری از اجرای طرح «زنان برای زنان» خبر داد معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان‌رضوی: تعیین مقصران سیلاب اخیر مشهد در حال رسیدگی است
سرخط خبرها

تمام خسارت‌های درمانی بازنشستگان تامین اجتماعی تا اسفند ۱۴۰۲ پرداخت شد | تسویه حساب ۲۰ روزه با بازنشستگان

  • کد خبر: ۲۲۸۵۴۶
  • ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۱
تمام خسارت‌های درمانی بازنشستگان تامین اجتماعی تا اسفند ۱۴۰۲ پرداخت شد | تسویه حساب ۲۰ روزه با بازنشستگان
مدیرعامل شرکت آتیه‌سازان حافظ با اشاره به قرارداد بیمه تکمیلی بازنشستگان تامین اجتماعی در سال ۱۴۰۳-۱۴۰۲، اعلام کرد: تمامی خسارت‌های مستقیم بازنشستگان تامین اجتماعی تا پایان اسفندماه از محل منابع شرکت پرداخت شده است.

 به گزارش شهرآرانیوز، علیرضا نمازی با بیان اینکه شرکت آتیه‌سازان حافظ به مدت ۱۱ سال است که با صندوق سازمان تامین اجتماعی در راستای پوشش بیمه تکمیلی درمانِ پنج میلیون نفر عضو قرارداد دارد، به جزئیات قرارداد بیمه تکمیلی بازنشستگان تامین اجتماعی در سال ۱۴۰۳-۱۴۰۲ اشاره و بیان کرد: براساس قرارداد سال ۱۴۰۳-۱۴۰۲ که میان کانون عالی کارگران بازنشسته و مستمری‌بگیر سراسر کشور و شرکت بیمه آتیه‌سازان حافظ صورت گرفته، مبلغ بیمه تکمیلی در این قرارداد با قیمت ۳۰۵ هزار تومان برای هر نفر به صورت ماهانه تعیین شده است.

وی ادامه داد: ۵۰ درصد از این ۳۰۵ هزارتومان توسط سازمان تامین اجتماعی و ۵۰ درصد توسط بازنشسته پرداخت می‌شود. باتوجه به اینکه سازمان تامین اجتماعی باید سهم خود و بازنشستگان را دهم هر ماه پرداخت کند، اما در پرداخت تاخیر دارد؛ به‌گونه‌ای که مجموع سرانه اسفند و فروردین‌ماه، معادل ۳۰۰۰ میلیاردتومان از سوی تامین اجتماعی پرداخت نشده است.

مدیرعامل شرکت آتیه‌سازان حافظ با بیان اینکه شرکت به طور کلی دو نوع پرداختی دارد، تاکید کرد: یکی از انواع پرداخت‌ها به دلیل خسارت به بیمه‌شدگان صورت می‌گیرد؛ به این معنی که اگر افراد به مراکزی که با شرکت طرف قرارداد نیستند، مراجعه کنند، افراد فرانشیز را از جیب خود هزینه کرده و سپس با ارائه مدارک، خسارت خود را دریافت می‌کنند. نوع دیگر پرداخت به مراکز درمانی طرف قرارداد است که به میزان تعهد تامین هزینه برای آنها صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه تعویق و تاخیر در پرداخت سازمان تامین اجتماعی آتیه‌سازان را با چالش مواجه کرده است. گفت: بدهی آتیه‌سازان حافظ به مراکز درمانی تا دی‌ماه تسویه شده است.

نمازی درخصوص پرداخت خسارت‌ها نیز اظهار کرد: شرکت از محل منابع خود تمامی خسارت‌های مستقیم بازنشستگان را تا پایان اسفند ماه پرداخت کرده است. البته اگر به نسبت بازه زمانی حق بیمه پرداختی به شرکت آتیه‌سازان حافظ را مقایسه کنیم، موسسه یک ماه جلوتر از تعهدات خود عمل کرده است. زیرا باوجود اینکه حق بیمه تا بهمن‌ماه دریافت شده، اما ثبت خسارات و رسیدگی و پرداخت آن تا پایان اسفندماه صورت گرفته که در صورت دریافت حق بیمه اسفند و فروردین، پرداخت‌ها به روز می‌شود.

مدیرعامل شرکت آتیه‌سازان حافظ در پاسخ به سوالی درخصوص مدت زمان لازم برای تسویه شرکت بابت پرداخت خسارت با بازنشستگان، بیان کرد: معمولا از زمان تحویل مدارک از سوی بازنشستگان تا زمان پرداخت ۲۰ روز فاصله دارد و زمان تحویل تا رسیدگی به پرونده‌های بازنشستگان نیز سه روز زمان‌بر است.

وی در ادامه در پاسخ به سوالی درخصوص علت پایین بودن سقف پوشش هزینه خدمات بازنشستگان، بیان کرد: یکی از مشکلاتی که وجود دارد این است که اطلاع‌رسانی صحیحی درخصوص بسته ارائه شده به بازنشستگان ارائه نمی‌شود. در زمان مناقصه بسته موردنظر توسط سازمان تامین اجتماعی مشخص شده بود. بسته خدمتی و سقف پوشش هزینه‌های هر خدمت را بیمه‌گزار تعیین می‌کند که در قرارداد بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی نیز کانون عالی و سازمان تامین اجتماعی بر اساس توان مالی جامعه تحت پوشش، اعتبارات در اختیار بسته خدمتی تنظیم و طی فرایند مناقصه، با کمترین قیمت پیشنهادی به شرکت آتیه‌سازان حافظ واگذار کرد.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->